Det är inte okej

Efter att ha varit ute hela dagen och uträttat en massa ärenden och hjälpt mor, så är det inte okej att komma hem och upptäcka att det varit strömavbrott så att luftvärmepumpen stängts av. Med 15 minusgrader ute hade vi bara 12 grader i vardagsrummet. Snabbt igång med luftvärmepumpen igen och sen starta en brasa. Huh. Jag fryser fortfarande. På 3 ½ timme har vi fått upp temperaturen till 18 grader - i vardagsrummet. Övriga rum är svinkalla. Förstår Emma som inte vill ligga uppe i sitt rum i natt. Får se om hon bäddar i vardagsrummet istället.

Det var inte mycket bättre imorse. I sovrummet var det 15 grader halv sju, så jag låg kvar lite längre. Hade ingen som helst lust att lämna sängens värme. Men till slut var jag ju så illa tvungen. Inte blev det roligare att komma upp i badrummet där det bara var 14 grader. Och att då klä av sig för att duscha ... Ingen direkt höjdare kan jag lova. 

Har i alla fall fått fixat allt inför julhelgen. Och även lämnat in mobilen till Janne i Hasslarp. Får se om han kan laga den åt mig. Hoppas det. Och hoppas att det inte blir så fasligt dyrt. 700 - 800 pratade han om att det skulle kosta. Lite mer än jag tänkt mig, men billigare än att köpa en ny telefon. 

Nu ... polkagriste. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0