Färdtjänst - var god dröj

Det är helt otroligt. Imorse bokade jag färdtjänst buss för jag, chefen och mor skulle till Väla för att fixa julklappsinköpen. Eftersom vi ville vara säkra på att få en buss även till hemresan bokade jag den samtidigt som jag bokade utresan. Halv tre skulle vi bli hämtade, då skulle vi ha 4 ½ timme på oss att fixa julklapparna. Nemas problemas. Det var först när vi skulle hem som det blev problem.
          Som bekant gäller det att se till så att man är på plats på utsatt tid, annars riskerar man att bussen kör. Så när klockan var kvart över två gick vi till den bestämda utgången. När klockan var halv väntade vi fortfarande på bussen. Kvart i ringde jag till färtjänst (man måste ju vänta 15 minuter innan man ringer om sen buss). Svaret blev att bussen var sen pga strul vid föregående kund. Okej, det kan jag köpa, men då borde de ju ringa och säga det (de hade mitt mobilnummer). Suck. Vidare fick jag veta att det skulle ta åtminstone en kvart till och att skicka ut en ny bil skulle ta minst 15 minuter det också.
          När busseländet äntligen kom hade vi fått vänta 45 minuter (och då räknar jag bara från när bussen skulle hämtat). Tänk om vi hade haft en tid hos läkare, tandläkare eller liknande. Då hade Cecilia fått betala för uteblivet besök, som inte hade varit hennes fel. Jag blir så himla irriterad. Nu ska vi nog se till att få tillbaka de där 52 kr som resan kostade. Ska banne mig inte betala när de är så sena. Om de åtminstone ringt och sagt att de skulle bli sena, men att de skulle ringa när de var på plats. Då hade vi kunnat fortsätta titta i affärer, eller sätta oss och fika någonstans. Men nu var vi ju tvungna att vänta vid dörren så att vi inte skulle missa bussen när den kom. För då skulle han ju kanske köra utan oss. Himla irriterande.

Färdtjänst - var god dröj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0