Linser eller inte linser

Jag har fått för mig att testa endagslinser. Inte för att jag vill bli av med glasögonen, jag trivs ganska bra med mina glasögon, men ibland kan det vara bättre med linser. Problemet är att mitt synfel (närsynthet och brytfel) inte går att korrigera till 100 % med linser, så när jag tittar på tv och när jag läser på datorn så blir det inte riktigt bra. Men då kan jag ju ha glasögonen och bara använda linserna när jag är ute och festar (och det gör jag ju ofta) eller i stallet. Det kan ju vara skönt att kunna rida utan att behöva skjuta upp glasögonen hela tiden. Eller när man måste ut i regn eller snö, man slipper ju fläckar på glasen. Vi får se hur det blir. Ska testa linserna under den här prova-på-linser-veckan, som är gratis, så får vi se sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0