Inte den bästa av dagar.

Som dag betraktakt har dagen varit helt okej. Varit och hälsat på farfar (svärfar) på lasarettet. Han var lite piggare idag och idag var inte prognosen fullt lika mörk som igår, men det kan ändra sig på ett ögonblick. Viktigt är att njuren (den enda) kommer igång igen, och det kunde den göra nu när han får äta lite soppa. Vi får hålla tummarna. Men sen ska hjärtat orka också. Håller alla tummar jag har. Hoppas verkligen att han blir bra igen.

Efter besöket hos farfar var jag hem till mor och far. Bjöd dem på prinsesstårta (inte hembakad den här gången). Sen körde jag hem med lilla Saga och passade på att låta de andra hundarna komma ut en liten sväng innan det var dags att köra till Ängelholms flygplats för hämta Lars och Bodil. När jag ändå var i stallet passade jag på att vattna hästarna.

Ilade sedan hem för att fixa mat tillsammans med sonen - plommonspäckad karré, potatismos och gräddsås. Mumsigt var det. Det var inte direkt fullt vid matbordet. Bara Oscar och jag. Emma gick till lasarettet efter skolan, liksom Lars. Och nu är jag ensam hemma. Emma har inte kommit hem än, Lars kör direkt från lasarettet till motorgården och Oscar har precis kört till motorgården. Så nu är det jag och hundarna.

Som dag betraktat - helt okej.
Som födelsedag betraktat - usel. Jag har helt klart haft den sämsta födelsedagen hittills. Har dock fått många grattis-hälsningar från mina vänner på Facebook - tack kära ni. Förra veckan fick jag en stor vas med tillhörande tulpaner utav mor och far, och jag fick pengar av farmor och farfar (svärisarna) för att själv köpa min present (en berlock till mitt Thomas Sabo-armband och två tröjor). Och när jag kom hem från stallet stod Oscar och väntade i hallen med en presten - en till berlock till mitt Thomas Sabo-armband (en hästsko). Tack, älsklings sonen. :)

Och nu sitter jag här i min ensamhet. Ska äta en bit tårta till tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0