En bra dag

Det har jag haft idag, tycker jag. Träffade Leida på förmiddagen för en fika på Espresso House. Lille Jacob var naturligtvis med. Så himla söt han är. Han är (om möjligt) ännu sötare nu än när jag såg honom senast. Plutten. <3 Han vet verkligen hur man charmar kvinnor. :) Efter den jättemysiga fikan gjorde vi sällskap vid matshoppandet och på så sätt blev en urtrist sysselsättning riktigt trevlig. :)

Förmiddagen hade för länge sen övergått i eftermiddag när jag väl kom hem, så det blev till att packa upp maten och sen börja fixa till dagens middag. Ändringar i middagsplanerna blev det också. Hade ju tänkt att vi skulle ha kyckling till middag, men eftersom jag kom hem så sent så hade ju inte kycklingen hunnit tina, så den får bli middag imorgon istället. Men det går väl bra det också. :)

Ett besök hos hästarna blev det också. Skulle behöva köpa vadarstövlar. Fast jag ska nog inte klaga för mycket - vår hagen ser bättre ut än många av de andra. Bättre dränering hos oss. Fast vid ingången var det flera centimeter djupt, så vi tog ut hästarna via en av grindarna på sidan istället. Ridbanan var väl inte perfekt, men vi red lite på den i alla fall. Mest skritt på grund av underlaget. Ville inte trava för mycket eftersom underlaget var så tungt. Ska bli intressant att se hur det är på onsdag, med tanke på att det ska bli kallare igen. Hoppas att ridbanan är ridbar. Det blir ju lite aningens trångt i ridhallen med fyra hästar. Särskilt med tanke på att Kingen inte är den smidigaste hästen i stallet. ,) Fast söt är han i alla fall. Kan ju vara riktigt nyttigt för honom att dela ridhallen med tre andra hästar, så att han måste bli snabbare och smidigare. :)

Nu blir det film med dottern.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0