Heldag i affären

Det är så himla tråkigt att matshoppa, men nödvändigt. Så idag har jag och mamma varit iväg till Maxi i Hyllinge för storhandling. Vi fyllde varsin kundvagn med mat till respektive hushåll. Av naturliga själ blev min vagn något mer fylld än mammas (jag handlade ju till fyra och hon till två). Min nota slutade på 3400 kr. Och hennes på 2000. Himla mycket pengar. Efter en kort fikapaus gick vi in igen - för att matshoppa till Cecilia. Den här gången slutade notan på 2800. Bilen var knökfull med matkassar. Men nu ska vi å andra sidan slippa handla på ett tag. Förutom färskvaror förstås.

Nu får fossingarna vila en stund, innan det är dags att påbörja middagsmaten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0