Så himla onödigt.

Vad var det bra för? När jag och Emma gick hem från pysselkvällen hos Leida, så snöade det. Varför? Nu när vi äntligen har barmark igen så behöver det väl inte komma mer snö. I synnerhet som den inte ligger kvar utan bara blir slaskig. Suck. Onödigt, onödigt.

Onödigt var även Emmas och mitt arbete i stallet idag. Vi skulle mocka i hagen, eftersom det ska frysa på igen tänkte vi passa på att köra ut några kärror idag. Suck. Inte det lättaste. Det ser ut som om högarna ska vara hur lätta som helst att ta ut, men inte då. De är fortfarande fastfrusna. Inte så lite jobbigt att försöka få bort hästhögar som frusit fast i marken. Vi lyckades efter mycket slit få ut i alla fall 3 kärror innan ryggen sa ifrån. Sen när jag pratade med Bodil fick jag reda på att det var onödigt arbete. Den bit vi lyckades mocka en bit av är där de börjar schakta när de kommer hem från Kanarieöarna. Det är nämligen där ridhustältet ska byggas. Synd att jag inte tänkte på det innan vi mockade. Nåja, lite arbete har väl aldrig skadat. Fast det hade känts bättre om vi lagt den orken och tiden på den bit av hagen de faktiskt ska fortsätta att gå i. Well, well. Ingen idé att gråta över spilld mjölk. Typ.

Scrappade nästan färdigt två layouter idag. Och Leida bjöd på korv med bröd och en superdupergod äppelpaj. :) Mumsigt värre. Det tackar vi Leida för. Tack, tack.

Nu ska vi titta på 50 First Dates.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0